Ladattavissa autoissa on erilaisia latauspistoketyyppejä. Tyypin 1 liitin on käytössä yhdysvaltalaisissa ja japanilaisissa autoissa, tyypin 2 liitin eurooppalaisissa. On erittäin todennäköistä, että kaikki eurooppaan tuotavat ja euroopassa myytävät ladattavat ajoneuvot tulee olemaan tyypin 2 -liittimellä.
Pistokkeen kautta kulkee tietoa auton ja latauslaitteen välillä, esimerkiksi akuston täyttyessä auton kautta kulkeva ohajussignaali katkaisee latauslaitteen toiminnan.
Tyyppi 1
• Tyypin 1 liitintä käytetään yhdysvaltalaisissa ja japanilaisissa ladattavissa ajoneuvoissa.
• Liitin mahdollistaa yksivaiheinen virransyötön 80 ampeeriin saakka.
• Kyseessä on vaihtovirtalataus (AC= Alternative Current), jossa laturi on autossa.
• Autossa sijaitseva akuston laturi määrittelee kuinka suurella virralla sitä voi ladata. Yleisesti käytössä 16 A.

Tyyppi 2
• Tyypin 2 liitintä käytetään eurooppalaisissa ladattavissa ajoneuvoissa.
• Standardi julkisissa latauspisteissä Suomessa ja muualla Euroopassa.
• Liitin mahdollistaa kolmivaiheisen virransyötön aina 63 ampeeriin saakka.
• Autossa sijaitseva akuston laturi määrittelee kuinka suurella virralla sitä voi ladata. Yleisesti tyypin 2 pistokkeelliset hybridit lataa 1×16 A. Täyssähköautot jopa 3x32A.

Pika- ja teholatausliittimet
CHAdeMo
Pikalataus CHAdeMO-standardin
mukaisella pistokkeella. Lataus tapahtuu tasavirralla (DC= Direct
Current). CHAdeMO pikalatausliittimen kautta latausteho voi olla jopa 63
kW.
Soveltuu mm. NIssan ja MItsubishi -merkkisten ladattavien autojen pikalataamiseen.

CCS Combo
CCS, eli Combined Charging System (Combo) -pikalatausstandardi mahdollistaa jopa 125 kW pikalatauksen.
Soveltuu mm. Volkswagen ja BMW -merkkisten ladattavien autojen pikalataamiseen.
